Řím - květen 2008

Do našeho pomyslného seznamu víkendových cest se letos v květnu zapsal Řím. Proč zrovna Řím? Lukáš, který byl na studiích v USA se zajel podívat do Kanady a z ní není přímý let do Česka, domluvili jsme se, že se sletíme právě v Římě. Původně jsme měli být spolu po celou dobu co budem v Římě, ale kvůli mojí jazykovce jsme museli program poupravit. Já s Honzou jsme přiletěli do Říma 9.5., Lukáš z Montrealu přiletěl v neděli 11.5. a ve stejný den přiletěl z Vídně David, takže společně jsme v Římě strávili jeden večer.

Z Brna jsme vyráželi v 7:07 hod. Pendolinem do Prahy, cesta byla příjemná a do cíle jsme dojeli se zpožděním asi 5 minut. GPSkou jsme měřili jestli ČD nekecají, že jezdí až 160 km/h a fakt nekecají, jezdí. Z Holešovického nádraží jsme se Airport Expresem za 45 Kč přesunuli na letiště, kde už začal check-in na náš let, domluvili jsme si druhou řadu u okna a vydali jsme se na svůj první let poté, co jsme vstoupili do Schengenského prostoru. Všiml jsem si, že spoustu lidí, řekl bych že tak 90% stále cestuje v rámci zemí EU, potažmo Schengenu na cestovní pasy, proto připomínám, že to není nutnost, nebojte se cestovat na jakýkoliv občanský průkaz.

SkyEurope letěli na čas, během letu bylo krásné počasí, přelet Alp byl fantastický, přes takovýhle hory jsem ještě neletěl, tak to bylo pro mě fakt fascinující, přesně se dal identifikovat i Insbruck, nad kterým jsme letěli. Počasí v Římě bylo letní, vůně posekané trávy nás hned přenesla do léta, ta samá vůně nebyla později Lukášovi tak příjemná.

Dostat se z letiště Fiumicino do centra je teda kumšt. Jak se tam dostat je asi podrobně popsáno na vývěskách, ale bohužel jen v italštině, tak jsme si toho moc nepřečetli. Když se nám podařilo vybrat lístek za 5,50 €, na který se snad dostaneme do centra, jinak se všude nabízel samozřejmě dražší lístek za 11 € na Leonardo Expres, tak ze třech nástupišť které na letišti jsou, byl problém vybrat ten správný vlak. Když jsme vyloučili nástupiště kde stál Leonardo Expres, tak už zbývala jen dvě ale… vlak, který byl na vagónu označen že jede tam kam chceme..., tak na nástupišti svítil úplně jiný nápis, říkali jsme si, že snad to co je na vlaku bude sedět. Nsaedli jsme tedy. Zastávka, která měla následovat se jmenovala jinak než v mapě, další taky, znejistěli jsme že jedem kamsi jinam. Tak se Honza zeptal mladé Italky,která usilovně pracovala na svém Macu… prý jedem správně, měla pravdu, třetí zastávka byla ta správná. Dojeli jsme do centra, koupili jsme lístek na metro, jeli jsme jednu zastávku a byli jsme u hostelu. Byli jsme na pokoji pro šest lidí, spolu s námi tam byl kluci z GB, USA a holky z Kolumbie a Brazílie. Snad každý v hostelu se potýkal se stejnými problémy na letišti, jak se dostat do centra…

Snídaně v hostelu byly skromný, toast, máslo, džem, jakási nutela, kafe, čaj…, oběd jsme si dávali ve městě v McDonald's a na večeři jsme chodili do nedaleké, skutečně pravé, Italské restaurace Pastarito.

V sobotu a v neděli jsme si prošli centrum města včetně Vatikánu a dokonce jsme na Svatopetrském náměstí viděli papeže jak z okna promlouvá k lidu.

V neděli odpoledne přijeli Lukáš s Davidem, šli jsme se projít a na večeři, dali jsme si pivko, pokecali jsme, jak Lukáš podotknul, po čtyřech měsících konečně česky a druhý den dopoledne my na letiště a kluci do města.

Do Prahy jsme přiletěli včas a deseti minutami jsme nechytili Pendolino s kterým bysme byli v Brně ve 20:49 hod., jeli jsme pozdějším Brněnským drakem a do Brna jsme dojeli ve 22:15 hod.

Fotky z říma jsou ve fotogalerii.